måndag, januari 21

när januaris kalla vindar river i bröstkorgen

Precis som Teres tänker jag mycket på er som läser; hur fina ni är som peppar och stöttar genom det mörka och svåra. Jag har bloggen att tacka för så mycket, som nya vänner runt om i landet och lägenheten jag nu bor i (alltså, tusen TACK till den fantastiska bloggläsare som mejlade mig efter att jag gästbloggat hos Cecilia Blankens, du gav mig numret till en hyresvärd och det ledde till mitt allra första egna hem. Jag blir rörd bara jag tänker på det.). Nu har jag fått en del nya läsare och jag är så nyfiken på vilka som läser, så jag snor helt fräckt Teres frågor. Hoppas ni vill svara! Under tiden ska jag nog kurera min hals, städa, diska och börja fila på ett inlägg om det här med arbete och ångest tror jag.

1. Har du nån blogg?
2. Var bor du?
3. Vad gör du helst när du har en dag över?
4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
5. Din bästa TV-serie?
6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
7. Mår du bra?

27 kommentarer:

Ann sa...

Alltså man vill ju inte vara tönten som svarar först, men here goes:

1. Just nu bara en för min butik. Har låst den som jag hade när jag började läsa din. Vågar aldrig läsa mina gamla inlägg pga pinsamt.
2. Karlstad
3. Äter godis! (gör jag iofs varje dag), ser på teve, går på loppis. Går aldrig ALDRIG någonsin i "vanliga" affärer typ H&M och sånt.
4. Nej, men du borde komma hit!
5. Lost! America's next top model! Mad men!
6. Tycker det är alldeles utmärkt som det är nu. Men gärna fler roliga raggmejl från dejtingsajter, hehe.
7. Tja, jag kan inte klaga. Hade gärna haft mer pengar så jag hade typ kunnat betala hyran och så.

Jenny sa...

Jag hoppas att det är okej att svara trots att jag icke är ny läsare!

1. Har du nån blogg?
Nja, har en på paus och en bokblogg som hittas på bokcirkus.blogspot.se

2. Var bor du?
I Stockholms närförort söder om stan. I den där alla hipsters som tidigare bodde på Söder bor.

3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Alltså dag över som i dag över utan barn? Åh, härliga tanke, en sådan har jag inte haft sedan våren 2012, tror jag. Om det skulle hända och det var helg skulle jag gå helt sömnbananas sen skulle jag nog läsa halva dagen, träna, äta något som inte behöver lagas och sen festa för att få sova dagen efter också.

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nä, inte vad jag vet.

5. Din bästa TV-serie?
Teen mom/16 & preggers.

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Jag tycker att du tar så fina kort, så kanske mer kort?

7. Mår du bra?
Ja. Fast det kan även vara så att jag är för upptagen för att känna efter.

Marie Larsson sa...

Hej Jessica! Du vet nog redan att jag läser men jag svarar ändå för kul ju!

1. Har du nån blogg?
Nej tack gode gud har jag inte det längre. Och jag får skamsköljningar när jag tänker på att jag haft. Men jag ÄLSKAR att läsa andras bloggar.

2. Var bor du?
I Karlstad och i torpet i Älvsbacka.

3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Min bästa lediga dag är att vara helt själv och göra följande massage - badhuset - bio.

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nej tyvärr!

5. Din bästa TV-serie?
All skit som t ex real housewifes, Hollywoodfruar, Top Model... Och mer seriöst gillar jag Historieätarna. Också har jag precis börjat kolla på Walking dead.

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Dejtandet! Så kul att läsa om. Men annars, bara mer av allt. Gillar att läsa vardagsgrejer.

7. Mår du bra?
Efter en höst och vinter där jag varit ganska ledsen känner jag nu äntligen att det vänder. Så, ja.

Kram!

Frida Gro sa...

1. Har du nån blogg?
Ja, men jag bloggar inte så ofta längre.
2. Var bor du?
Stockholm
3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Träffar en vän, äter nåt gott, ser nåt roligt, dricker vin, går en lång ensam promenad. Eller bara ligger i soffan hela dagen.
4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nope.
5. Din bästa TV-serie?
Six feet under.
6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Fortsätt som du gör!
7. Mår du bra?
Jag mår väldigt bra.

Klara sa...

1. Japp, hatchetface.wordpress.com
2. Trollhättan
3. Träffar mina vänner/dricker vodka/simmar.
4. Nej men det vore kul.
5. Pretty little liars!!!
6. Om livet, om saker som skaver, fortsätt!
7. Nej men det blir nog bättre till slut.

Anonym sa...

Hej svej. Vi är ju instapals, men din blogg hittade jag till först nu.

1.jepp. vilkenchula.wordpress.com
2. Umeå
3.Sover länge, ut i skogen med picknick, yoga och sen middag med fina vänner. typ.
4. nope. inte än. :)
5. Homeland, Girls, Dexter etc. ja. men di vanlige.
6. Vet inte än då detta är första inlägget jag läser, men gillar känslor känslor känslor.
7. Både och.

Rebecca sa...

1. Japp, http://vilgotsmorsa.blogspot.com
2. Stockholm!
3. Går på bio, kryper in i lektältet med Vilgot och läser en bok, sover i hängmatta.
4. Nej tyvärr, du verkar ju så härlig!
5. LOST! Twin Peaks, Mad Men och Girls är också bra.
6. Jag säger som en annan, älskar dina ärliga inlägg, de som handlar om känslor och som berör. Du skriver så himla himla bra.
7. Jadå, saknar lite vänner och familj men på det stora hela mår jag helt ok.

Linn sa...

1. Ja, anotherbloginparadise.blogspot.com
2. Stockholm
3. Kollar på serier, äter god mat, dricker vin.
4. Nope, inte vad jag vet.
5. SVÅRT! Älskar Suits. Och Sons of Anarchy och nu på senare tid även Hart of Dixie, men den är kanske inte så mycket kvalitet egentligen.
6. Skriv precis det du känner för. Det brukar bli bäst så.
7. Ptja, jo det tycker jag.

Jenny sa...

1. Mnja, devilwomen.blogspot.com finns ju och är en aktiv blogg som jag en gång i tiden startade med motvalls, men hon är en tusen ggr bättre på att formulera sig och säga bra saker så nu är det bara hon som skriver där. Funderar ibland på att starta en ny blogg dock. Får oftast inte till det dock. Är nog för ointressant som person..
2. I Malmö.
3. Just nu är jag höggravid och är bara ledig. Gör mycket lite vettiga saker. Kollar mest på criminal minds, bakar och fikar.
4. Nej, inte som jag vet i alla fall! Men jag följer dig på instagram också :-)
5. Veronica Mars är den bästa serien nånsin!
6. Hmm, vet inte, jag gillar ärligheten. Skulle vara fler inlägg då..
7. Jag mår helt okej, jävligt trött på att vara preggo bara!

Sofia sa...

1. Ja, http://hjortronlandet.blogg.se/
2. Umeå
3. Tar fram allt ur mitt 'pysselskåp' (akrylfärg, stämplar, pärlor, tyg osv osv) och går helt bananas.
4. Nepp
5. Twin peaks, supernatural eller game of thrones.
6. tycker inte du behöver ändra på något
7. Förutom att jag håller på att bryta ihop pga. mitt nuvarande jobb, så är det ok.

Zahra sa...

1. Ja! mamamalmoe.blogspot.com
2. Malmö
3. Är det sommar: är ute hela dagen, är det vinter: är inne hela dagen. hehe.
4. Ja! Vi har både druckit bärs & firat ettåringar, hela cirkeln så att säga!
5. Buffy, alltid Buffy!
6. Har läst vad de andra svarade på denna, gillar alla förslag!
7. Ja. Det får jag nog lov att säga att jag gör. Är trött & har en mesig förkylning som varken bryter ut ordentligt eller går över, men annars så. Mår du bra?

Sofia sa...

1) Nix!
2) Uppsala
3) Tar en eller två tupplurer och bakar något.
4) Nix!
5) Six feet under.
6) Det är fint som det är. Men jag gillar ju allt med katter så mer sådant kanske?
7) Nja. Bättre än för en vecka sedan i alla fall.

Lina sa...


Och jag skriver samma sak som hos Teres, att det känns konstigt att kommentera för att jag typ aldrig gör det, men jag får kanske börja med det:)

1. Nej
2. Göteborg
3. Hänger med vänner, ser film, dansas lindyhopp åker hem till min snöiga hemort
4. Nej
5. Svårt, för går så himla mycket i perioder. Men just nu S.P.U.N.G!
6. Jag tycker att det är bra som det är:) Kanske lite fler bilder?
7. Nej ja jag vet inte. Inte egentligen tror jag, men jag vågar inte riktigt känna efter, och nu känns det helt plötsligt helt okej igen och ganska bra, efter ett tag med lite mer mindre-okej

Jojjo sa...

Jag vill också svara fast jag läst ett tag!

1. Ja! www.mildamartha.com
2. I Gävle, kan man säga
3. Umågs med människor jag älskar. Eller läser en hel dag!
4. Nej, tyvärr inte
5. Åh, svårt. Girls tror jag just nu, och New Girl. Och Suits. Och How I Met Your Mother. Och Big Bang Theory. Och Mad Men. Älskar serier!
6. Alltså var bara som du är, jag gillar det. Det enda jag hoppas är att du blir lite gladare snart. även om dina inlägg är så otroligt melankoliskt vackra så vill jag att du ska må bra!
7. Ja, jag mår riktigt bra.

Och du - ditt instragramflöde. Det är så pastelligt och fint att jag går in ibland och tittar bara för att det gör mig glad.

Hannah sa...

1. Har du nån blogg?
Jopp: tjiivans.blogg.se. Är dock kass på att uppdatera, men det är typ dagboksblogg med mycket om min hund.

2. Var bor du?
i Kungälv några mil norr om Göteborg

3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Då går jag gärna långa promenader med min hund både själv och med sällskap. Sedan myser vi i soffan jag och hunden, äter snacks och kollar på tv eller spelar ps3.
Regnar det blir det nästan bara chill för då vill hunden inte gå ut :P

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nej tyvärr

5. Din bästa TV-serie?
Åh så många bra! Warehouse 13, Bones, The walking dead, Eureka, Heroes, Greys anatomy, historie ätarna, jakten på det perfekta livet, på spåret, NEW GIRL!!

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Är mycket bra blandning som det är, men dejtandet är kul att följa ;)

7. Mår du bra?
Jag mår toppen! Hade dock inte sagt nej till lite manligt sällskap någon gång ibland eller varje dag.

malin sa...

1. Har du nån blogg? Ja, en ganska inaktiv sådan: misswaern.blogg.se
2. Var bor du? Värnamo för tillfället
3. Vad gör du helst när du har en dag över? Sover länge, äter scones, dricker vin, dansar hela natten lång
4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur? Ja! På Ebbas skafferi i Lund, förra våren tror jag det var?
5. Din bästa TV-serie? GLEE!! Jag ösnkar att livet var ett Glee-avsnitt.
6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Fortsätt bara!
7. Mår du bra? Mja. Ups and downs, smiles and frowns, som Snoop säger..

Hemliga Berglund sa...

Hej hej!

Är nog egentligen bättre på att följa på Instagram men har likeat din sida på Facebook så när jag ser att du uppdaterat bloggen så kikar jag in :)

1. Nej. Hade men kände mig så utlämnad så jag raderade den. Två gånger. Kanske borde jobba på det där.

2. Kungsholmen, Stockholm.

3. Ligger still och tokplöjer böcker/tv-serier.

4. Nä, tyvärr.

5. The Closer! Älskar. Helt besatt faktiskt. Gillar även Bored to death, Community, Game of Thrones och The Wire väldigt mycket.

6. Fortsätt som du gör. Gillar mycket!

7. Helt okej. Känner att jag borde försöka få till en bättre balans mellan jobb och privatliv, men har svårt att koppla bort. Jobbar på det.

Lisa sa...

1. Har en tumblr med bilder. http://everydayisnotlikesunday.tumblr.com/

2. Uppsala

3. Fikar, läser böcker, gosar med min katt eller ser på film.

4. Ja, vi setts över en fika på Hollandia i Malmö. Det känns som alldeles för länge sedan. <3

5. Six feet under! Twin Peaks, Girls, In Treatment och Mad Men.

6. Jag tycker om ditt fantastiska sätt att skriva på och säger bara: fortsätt så!

7. Ja, numera kan jag säga att jag oftast mår helt okej.

Kajsa sa...

1. Har du nån blogg?
Ja!
http://kobranhuggertill.blogspot.se/

2. Var bor du?
Oxelösund. Innan dess i bästa Malmö.

3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Läser, kolla på tv-serier, går långpromenad med min hund, lagar mat och dricker öl med min man.

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nej, aldrig.

5. Din bästa TV-serie?
Dösvår fråga ju. Men Girls, Community, Cougar Town, Glee, Grey's Anatomy, The Newsroom. Typ. Och en massa gamla såklart; Buffy, Dawsons Creek, Friends osv

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Jag tycker du ska fortsätta som du gör. Lite mer bilder kanske, du lägger ju upp så många tjusiga på Instagram.

7. Mår du bra?
Ja! Jättebra faktiskt. Det känns så skönt att jag kan känna det även fast livet är jobbigt och snårigt ibland.

sandralinnea sa...

Jag har varit med sedan lunar/sockerdrickatiden och berättat det när du haft någon sådan här frågestund tidigare, men jag svarar igen :)

1. Har du nån blogg?
Ja, jag länkar till den här ovan.

2. Var bor du?
Vid Vasaloppsmålet. Eller i samma stad som det i alla fall. Fast i en by lite utanför. Fast egentligen borde jag vara i Göteborg och läsa klart min utbildning...

3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Läser, ser favoritserier och gosar katt. Jag skulle vilja säga att jag träffar mina vänner också, men de finns inte här så jag ser dem alldeles för sällan...

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nej, men jag skulle gärna ha gjort det. Du verkar vara en sådan supermänniska man borde ha i sitt liv!

5. Din bästa TV-serie?
Gilmore girls. Om jag måste välja bara en.

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Jag tycker du gör det så bra redan, som vågar skriva om livets olika sidor, så jag vet inte riktigt?

7. Mår du bra?
Jag mår kanske lite sämre än jag velat inse. Men jag hyser hopp om framtiden.

Moa sa...

jag är ingen ny läsare, men jag svarar ändå :p

1. Nej, bilddagboken funkar lite som min blogg.
2. Göteborg
3. Fotar, skriver, ritar och träffar kompisar
4. Nej. jag hittade ditt skrivande första gången på sockerdricka för en hel del år sedan.
5. tycker att fångarna på fortet ska komma tillbaka nu, de bara slutade mitt i allt i september!
6. dikter :)
7. nej. är sjukskriven sedan ett år tillbaka och har psykiska problem sedan en himla massa år tillbaka men nu börjar det bli lite bättre iaf, antagligen tack vare senaste medicinändringen.

motvalls sa...

1. Har du nån blogg?

Ja devilwomen.blogspot.com

2. Var bor du?

Stockholm.

3. Vad gör du helst när du har en dag över?

Utflykt eller läser bok eller slöar.

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?

Tror inte det.

5. Din bästa TV-serie?

Mad men.

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?

Inga önskemål.

7. Mår du bra?

Jovars. Huvudet upp å fötterna ner höhö...

Chaos By sa...

1. Har du nån blogg?
Ja, chaosby.blogspot.com.
2. Var bor du?
På en holme i Stockholm.
3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Sover tills jag vaknar vid sju-åtta, träna, träffa folk, gå på loppisar, flänga runt på stan med allt folk, gå ut på alla ställen jag känner för och dricka öl med folk. Eller vara hemma och pyssla med garn stickor och läsa böcker.
4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nej det tror jag inte.
5. Din bästa TV-serie?
Vänner eller uppdrag granskning.
6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Jag tycker att det är bra som det är och du tar fantastiskt fina foton som en kan titta på på instagram!
7. Mår du bra?
Ja och nej.

Sofia i skåne sa...

1. Nej.
2. I en liten by utanför Höör, Skåne
3. Läser böcker och fikar.
4. Jag tror det men är inte helt säker på om det är du. Jag jobbade några dagar som timvikarie på Enheten för försörjningsstöd i Kirseberg under våren 2011.
5. Skulle vilja se hela Shameless. Annars var Veronica Mars den sista serien jag såg hela och den gillade jag också.
6. Jag gillar det hudnära
7. Nej inte jätte, men det är på bättringsvägen.

nippertippa sa...

Åh, så himla fint att få läsa det här, ska ni veta! Så kul att få veta lite mer om er som läser. <3 Och vad kul att ni är många som vill se fler bilder, det tycker jag också behövs faktiskt. :)

Och Sofia i Skåne, hej! Ja, jag kommer ihåg dig. :) Vad kul att du läser, hoppas att du mår bättre snart. <3

Colombialiv sa...

Bättre sent än aldrig!

1. Har du nån blogg?
colombialiv.blogspot.com

2. Var bor du?
Bogotá, Colombia

3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Åh! En ledig barnfri dag? Rent hypotetiskt: Sovmorgon. Frukost i lugn och ro. Promenad. Lunch i lugn och ro. Eftermiddagslur bara sådär. Vin och ost och kex med mannen. Kanske bio.

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nej. Inte så vitt jag vet i alla fall.

5. Din bästa TV-serie?
Just nu älskar jag Girls. Annars är jag också himla förtjust i Community och The Middle och Greys Anatomy och Private Practice.

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Du skriver så himla himla fint och bra. Skulle gärna se mer bilder, du är ju en pastellinredningsguru och verkar ha så himla fint hemma. Sen längtar jag efter dagen du berättar att du träffat Kärleken med stort K. Den där som ska bli förälder tillsammans med dig.

7. Mår du bra?
Ja. I stort sett.

när det börjar sa...

1. Har du nån blogg?
nardetborjar.blogspot.com

2. Var bor du?
Åbo, Finland

3. Vad gör du helst när du har en dag över?
Ingenting alls, helst i pyjamas. Eller så hänger jag med vänner och familjer.

4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, när var hur?
Nej

5. Din bästa TV-serie?
För många, just nu Breaking Bad och Community

6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
Bara skriv. Precis som du gör. Och så gillar jag foton.

7. Mår du bra?
För det mesta. Inte alltid.