onsdag, maj 1

och om du bryr dig så blev jag inget

Att fråga sig själv är jag den jag vill vara? blev det som det var tänkt? och inse att jag inte har någon aning alls, jag vet inte vem det är meningen att jag ska vara. Att det enda jag vet helt säkert är att det inte kan vara meningen att det ska vara så här, för i så fall vill jag inte vara med längre.

Vi är tomma skal som suktar efter innehåll sjunger Krunegård, jag vill fylla mig med något meningsfullt. Något som lyfter mig över molnen, något som gör mörkret mindre mörkt, något som dundrar likt autobahn i avståndet mellan hjärta läppar fingertoppar. Jag vill inte längre kasta blickar över min axel, viska samma önskan varje gång klockan slår 11.11 eller 22.22, känna hur tvivlet pulserar ikapp med blodet i mina handleder. Jag vill inte längre vakna varje morgon med en ekande tomhet, som finns kvar när jag ska somna på kvällen.

Även jag är ett tappat självförtroende, så har det varit under en lång lång tid nu. Jag vet inte var jag ska leta för att hitta det, vilka vägar det är meningen att jag ska gå. Jag ifrågasätter alla min val, ritar tabeller kartor listor och försöker räkna ut. Vem jag ska vara, vad det finns för någon som mig, hur jag ska komma dit jag hör hemma (om jag hör hemma någonstans). Och så alla dessa år som rusat förbi mig; som fortsätter rusa. Om tre månader fyller jag trettiofyra, jag trodde jag skulle veta vid det här laget. Jag trodde livet skulle vara något annat.

5 kommentarer:

S sa...

tack för att du sätter ord på mina känslor, exakt så har jag också det.

det blir bra, det måste det bli. kram!

rai rai sa...

Så himla fint skrivet och så väldigt mycket igenkänningsfaktor.

Moa sa...

Så himla fint skrivet! Livet är svårt. när jag var yngre tänkte jag så mycket och planerade (kan jag göra fortfarande faktiskt...) och sen för varje år inser man att man är någon helt annanstans än man hade tänkt sig. men det blir nog bra till sist ändå. kram.

inte skyldig sa...

Åh. Jag önskar att jag kunde säga något som hjälper men det kan jag ju inte. Jag hoppas bara att du slipper känna sådär snart!

nippertippa sa...

Sofie: Åh! Ja, det måste det ju bara. Jag håller tummarna för oss båda. Kram! <3

rai rai: Åh, tack snälla. Skönt ändå att få höra att det inte bara är jag. <3

Moa: Tack, snälla kloka du! Och ja, du har ju så rätt. Att det blir nog bra till sist ändå, även om det blir på något annat sätt. Kram!

inte skyldig: Åh, vad fint. Tack, snälla du! <3