lördag, september 29

hem ljuva hem (44 kvm kärlek), del ett

I december har jag bott i mitt lilla lilla hem i ett år. Innan dess bodde jag ett halvår i andra hand i en lägenhet med möbler och dofter som tillhörde någon annan, med seperationsångest och hjärtesorg som sällskap. Men nu. Älskar jag varje millimeter av mina 44 kvm. Mitt allra första hem, som bara är mitt. Mina möbler, mina dofter, mina minnen. Det låter klyschigt, men att flytta hit var som att komma hem efter en lång lång tid på villovägar. Jag kommer inte att bo här resten av mitt liv, jag kommer till slut att längta efter något större att dela med någon annan. Kanske något med ett stort sovrum, ett vardagsrum fyllt med böcker, ett större badrum med badkar, ett eller två barnrum, ett pastelligt kök. Men just nu. Älskar jag att bo här, med mig själv och min katt.

Så vad sägs om en liten rundtur i mitt lilla lilla hem? Jag delar upp det på två inlägg, annars blir det lite många bilder på en gång. Jag är sämst på att gå på loppisar eller tänka ut en särskild inredningsstil, som många andra är så himla himla bra på. Jag kör på sådant jag tycker om och tycker är fint, helt enkelt. Jag är barnsligt förtjust i ljusslingor, fotografier, detaljer och prydnadssaker och ändrar om lite då och då.


6 kommentarer:

Rebecca sa...

Du bor så himla himla fint! Jättemysigt verkligen!

sandralinnea sa...

Jag skulle utan någon som helst svårighet kunna flytta in hos dig. Det ser jättemysigt ut, precis som Rebecca redan sagt :)

Emelie sa...

Superfint JJ! Vi måste ha tjejfest hos dig snart! Med Markus, Britney och Spice girls på hög volym. Med massa ölvingrogg. Och dansdansdans. Juckdans. Snart, ok?

Colombialiv sa...

Men så himla himla fint du har det!

Jenny sa...

Åh, vad FINT! Ibland önskar jag lite i hemlighet att jag blev singel (men det vill jag ju inte, ta i trä) så att jag hade fått inreda mitt hem helt själv, det skulle bli så himla färgglatt!

nippertippa sa...

Rebecca: tack snälla, vad glad jag blir. du och din lilla familj verkar ju också bo så himla fint, tycker jag.

sandralinnea: åh tack, vad gulligt av dig. <3

Emelie: åh! det är klart att vi ska ha tjejfest här, snartsnartsnart, lovar! <3<3<3

Colombialiv: tack snälla du!

Jenny: tack, fina du! jag tycker att ni verkar ha det väldans fint hemma hos er också.