fredag, oktober 12

om jag var osynlig en dag skulle jag

Se efter hur han egentligen har det. Jag skulle ställa mig vid dörren på Almbacksgatan, den som också varit min en gång, för att se om mitt namn står kvar. Jag skulle ta mig över tröskeln med bultande hjärta, lyssna efter välkända ljud och se hur mitt forna hem förändrats. Jag skulle se hur en dag ser ut för honom i hans ensamhet, om det stämmer att han inte dricker varje dag eller om det trots allt står en flaska whiskey framme. Jag skulle se om det finns någon annan och jag skulle se om han någon gång gråter.
 
Dessutom skulle jag spöka för människor som förtjänar det och stoppa mina jackfickor fulla med lösgodis och trisslotter i någon mataffär.
 
(Önskerubrik av Zahra)

2 kommentarer:

minahistorier sa...

åh, jag förstår. jag förstår precis hur jag skulle göra om jag var osynlig för en dag :(

hoppas att man själv lever så det vore ok att andra är osynliga oxå...

nippertippa sa...

minahistorier: ja just det, det tänkte jag inte ens på, hur det skulle vara om någon annan kunde vara osynlig och se en utan att man visste om det.