lördag, december 15

nu tändas tusen juleljus

Här kommer lucka tretton och fjorton i min version av Emily Dahls julkalender.

13. En bild på någon av dina favoritsaker.


Jag må älska fina saker (ja, jag dagdrömmer ofta om Marc Jacobs-väskor), men jag är också ganska enkel av mig. När jag tänker efter är de käraste ägodelarna mina böcker; som jag har ryst av skräck, skrattat, gråtit mig igenom. Att läsa har i princip alltid varit livsviktigt för mig, när jag var mindre hade jag alltid en bok i handen (till och med när jag borstade tänderna) och det finns böcker som jag går och bär på som fina minnen i min bröstkorg eftersom orden har fastnat där hos mig. Jag tänker att jag någon gång vill göra en lista och berätta om böckerna som betytt allra mest för mig - hade ni tyckt om det?

På bilden ser ni också en kaffekopp från servisen som jag ärvt av farmor. Jag har fått några fina fina saker som tidigare varit farmors och mormors och jag förvaltar dem med omsorg; det känns fint att ha något som får mig att tänka på dem.

14. En bild på dig som du inte visste om att den togs.

Från Emelies och Johans bröllop, i bilen från kyrkan till festlokalen. Jag och Annika i framsätet och best man, Johan (som har tagit kortet) och Emelie i baksätet. Det blåste ganska ordentligt, därför försökte jag hålla ihop min svinrygg lite med handen. Solen värmde våra axlar, brudparet strålade och fåglarna sjöng just för oss den dagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Underbar tekopp :-)

Jenny sa...

JA! SKRIV OM BÖCKER!!! Om du vill kan du få gästblogga på vår bokblogg bokcirkus! också. Hojta i så fall.

Mirijam sa...

Gud vilken underbar bild! Och jag tycker absolut att du ska gästblogga på Bokcirkus, mycket bra initiativ Jenny!

nippertippa sa...

Anonym: Eller hur! :)

Jenny: Åh, vad glad jag blir. <3 Återstår att se när jag orkar ta tag i det bara...

Mirijam: Tack snälla du! <3