tisdag, december 11

it may be winter outside

Här kommer lucka nio och tio i min version av Emily Dahls julkalender.

9. En bild på ditt rum eller din lägenhet.


Utsikten från där jag förmodligen spenderar mest tid i mitt lilla lilla hem; soffan.

10. En bild på ditt favoritdjur.


Betty har funnits i mitt liv i fem år nu och jag är så himla himla tacksam att våra vägar korsades. Hon hittades i en låda i en buske och jag räddade henne från en vaktmästare som ville ta död på henne och hennes syskon. Ett beslut jag aldrig ångrat. Betty har blivit mer och mer kelen genom åren och numera sover hon till och med på min mage vissa nätter. Min lilla lilla livräddare; hon har fått torka upp många tårar med sin mjuka päls de senaste två åren. Mina dagar skulle te sig mycket gråare utan henne.

2 kommentarer:

Fatima sa...

Vad fint vardagsrum du har!

nippertippa sa...

Fatima: tack, snälla! <3