måndag, december 10

och idag är det två veckor till jul


Här kommer lucka tre och fyra i min version av Emily Dahls julkalender.

3. En bild på din bästa vän.

Jag och Emelie träffades för första gången för fem år sedan, innan dess hade vi hittat varandra på Lunarstorm och mejlats i många många år. Hon hade mig vid hej och hon kommer alltid att ha mig, för jag kommer göra allt jag kan för att den här vänskapen ska hålla livet ut. Emelie är rolig, ärlig, peppande och stöttande. Jag har fått vara tärna på hennes bröllop och jag är så glad över att nu få se henne som en fin fin mamma till Algot (som jag ser som mitt tredje syskonbarn, han är lika fantastisk som sin mamma). Jag är så himla himla tacksam att Emelie kom in i mitt liv när jag behövde henne som mest och att hon fortfarande gör mitt liv lite bättre för varje dag som går. Jag skulle vara så himla himla vilsen utan henne. <3

4. En bild på någon du beundrar.
Joss Whedon, alltså. Jag hoppas att han förstår sin egen storhet och framförallt Buffys storhet. Jag glömmer aldrig känslan när jag såg Buffy för allra första gången och hur förälskad jag blev då. Äntligen en cool, modig och stark tjej som också bar på mörker inombords. Jag längtar till den dag då Tyra är tillräckligt gammal för att se Buffy, då ska jag dela med mig av det där magiska.

Inga kommentarer: