onsdag, december 19

I don´t believe in angels

Här kommer lucka femton i min version av Emily Dahls julkalender. (Ja, jag ligger lite efter på grund av en jobbig fökylning och allmänt smådepp, men jag är nog ikapp snart).

15. En bild på ett utav dina favoritcitat.


Jag kom genast att tänka på den fina boken Änglarnas syster av Anna Jörgensdotter och den här meningen. Det sammanfattar anledningen till varför jag utbildade mig till socionom på ett enkelt sätt; för att jag vill se, bekräfta och stärka mina medmänniskor. För att jag tror att det är ensamheten och osynligheten som förgör alldeles för många människor i det här landet och nu är det viktigare än någonsin att visa varandra värme, respekt och medmänsklighet.

2 kommentarer:

Hela Konkarongen sa...

Men åh, vad fint och sant. Tänker att det är samma anledning till varför jag utbildade mig till lärare. För att en engagerad lärare kan göra skillnad. Jag har inte läst den boken av henne, känner att jag måste göra det genast. Älskade verkligen Pappa pralin och Bergets döttrar. Hoppas du har en fin jul!

/Sarah

nippertippa sa...

Sarah: Vad fint! Ja, du måste läsa den, så himla himla bra och fantastisk. Tack snälla, hoppas att din jul varit fin. <3