onsdag, december 12

all I want for christmas

Gårdagens lucka i min version av Emily Dahls julkalender.

11. En bild på något som representerar dina framtidsdrömmar.



Som de flesta andra drömmer jag om många olika saker och fantiserar om framtiden, men det finns ju några saker som står allra högst upp på listan av framtidsdrömmar.

1. Att få bli någons mamma. Kanske en Kerstin eller Sixten, som i så fall skulle bli kusin till världens finaste ungar. Att bli kär i någon igen, som får mig att må bra och älskar mig även när mörkret kommer över mig. Att få tillhöra en egen liten familj med någon som jag har valt och som har valt mig och med vår Kerstin eller Sixten.

2. Att få min alldeles egna bok utgiven. Något jag drömt om sedan jag började skriva dikter på högstadiet. Att få se tankar och meningar man gått omkring och burit på i dagar månader år i tryck och sedan sitt namn bredvid; det måste ju vara den största egoboosten man kan uppleva.

4 kommentarer:

Fatima sa...

Jag säker på att båda dina drömmar kommer att slå in. För att du är en älskvärd person som vågar gå på dejt och skriver som en fullfjädrad författare!

Moa sa...

jag tror också att båda drömmarna kommer slå in :)
det hade varit helt underbart att ha en diktbok med dig för jag kan verkligen fastna i dina dikter. du skriver på ett sånt sätt. och det är något speciellt med att läsa det i en bok och inte bara på datorn.

Colombialiv sa...

Kerstin och Sixten! Vilka fantastiska namn! De kommer att vara helt fantastiska ungar också, när de kommer. För de kommer.

nippertippa sa...

Fatima: Åh, vad gullig du är. Så glad jag blir! <3

Moa: Åh!!! Så varm jag blir av dina fina ord, tack snälla rara söta du. Både för att du läser och för dina fina ord. <3

Colombialiv: Eller hur! :) Åh, så gulligt av dig. <333