tisdag, november 13

you'll be the prince and I'll be the princess

Det är hela tiden upp. Och sedan ner; alltid ner igen. November är grått och jag känner mig också grå, på gränsen till genomskinlig. Tålamod är en dygd och mina tankar är allt annat än tålmodiga, de rusar ständigt iväg och mina hjärtslag likaså. Att läsa ord genom tårar på en suddig skärm, ord som dansar på tungan, skapar förväntningar som sedan krasas lika lättvindigt. Att fastna med tankar om vinterfrasiga läppar som möts, händer och kroppar som tycks höra ihop, en bröllopsklänning som låter svisch-svisch när jag snurrar dansar skratttar, små små steg som hörs utanför vårt sovrum och hur jag sedan somnar om med mitt ansikte nedborrat i en liten liten mjuk nacke. Att sedan känna sig smutsig sorglig grå, på gränsen till genomskinlig, när tankarna måste plockas isär.
 
Och den där orken; hur svår den är att fånga. Och jag tänker; varför ska det vara så lätt att känna den där sockerdrickan i bröstkorgen men så svårt att hitta rätt? Jag önskar det vore lätt, att man kunde slippa gåtorna frågorna lekarna och istället ta någons hand, säga nu är det du och jag och vi kommer att bli så bra ihop du och jag och få ett leende nickande rungande ja! tillbaka och sedan ett happily ever after.
 
Att få någon att börja och aldrig sluta älska mig. Jag önskar det vore lätt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så underbart bra! Och vet du. Du kommer att få allt du drömmer om. Oroa dig inte, det kommer. Lita på det :-)

P sa...

Sista 2 styckena. Som vanligt lyckas du sätta ord på sånt jag bara kan tänka på ngt osammanhängande vis..

nippertippa sa...

Anonym: Åh, så glad jag blir! Tack för fina ord och pepp. <3

P: <333

Moa sa...

du skriver alltid så himla bra och så att det känns. november är grått, hoppas du tycker mer om december för det kommer snart och det gillar jag :) (ungefär den enda månad jag gillar från oktober till februari...)
och att 2013 blir ditt år, även om inte 2012 blev det. kram pårej!

nippertippa sa...

Moa: tack snälla du! <3 och ja, jag längtar till december, då blir det lite ljusare och lättare. :) jag tror på 2013 och hoppas att det blir bra för dig med, fina du. kram!

Colombialiv sa...

<3

Nu är det december! Och sen är det 2013! Och allt kommer att bli fantastiskt. Det måste det.

nippertippa sa...

Colombialiv: <3 tillbaka och tack för pepp, fina du!