lördag, oktober 13

trettiosju grader celsius är allting som behövs

Egentligen är du ju inte ensam, du är singel säger kuratorn. För en ensam människa är isolerad, utan några människor att älska och älskas av. Sedan får jag i uppgift att ta kontakt med någon på de där dejtingsidorna som jag är registrerad, men inte aktiv, på. För jag behöver möta min rädsla, se att det faktiskt finns snälla intressanta mogna killar som längtar efter samma saker som jag. Jag behöver fokusera på något annat än den där sorgen över att inte redan ha en egen liten familj som får mig att känna mig så himla ensam. Att försöka göra det jag kan och orkar göra.
 
Och så tänker jag på människorna jag älskar och älskas av. Hur de får mig att orka lite mer, hur jag inte skulle klara av ett liv utan dem och deras tankar, skratt, kramar. <3


6 kommentarer:

Colombialiv sa...

Å vad jag hoppas hoppas hoppas att du ska få den där familjen du längtar efter, snart!
<3

nippertippa sa...

Colombialiv: <3<3<3

minahistorier sa...

din kurator låter vettig, apropå det där med att vara singel men inte ensam. det är så man måste tänka, att man har fina människor omkring sig som älskar en.
kram!

nippertippa sa...

minahistorier: det är hon verkligen! hon tar ner mig på jorden lite och gör mig mer och mer medveten om mina tankegångar. kram!

Leah sa...

Fina du, (ja, jag skriver så fast jag inte känner dig, men du verkar så fin)jag hoppas också att du snart ska få familjen du längtar efter. Min fantastiska moster som alltid varit min förebild och bästa person var singel tills hon var 38 och mådde i perioder väldigt dåligt över det. Nu är hon 45, har två tvillingflickor och en liten bebispojke och världens bästa man som hon ska gifta sig med i vinter. Menar inte detta som någon slags käck "uppmuntran" men ville mest säga att saker liksom tenderar att bli bra till slut, ofta när man minst anar det. Många kramar!

nippertippa sa...

Leah: åh, fina fina du! så glad jag blev för dina värmande ord, tack snälla. det känns fint att få höra solskenshistorier. många kramar tillbaka! <3